donderdag 28 april 2016

Zomergerief?!

 Met het weer dat we de laatste dagen voorgeschoteld kregen, lijkt het alweer een eeuwigheid geleden dat het hier kriebelde om aan de zomergarderobe te beginnen.
Stof werd al een poosje geleden gekocht
maar bleef nog een tijdje onaangeroerd liggen. Reden? Geen geschikt patroon? Geen naaimachine? ;-)

Vorige week besloot ik dan toch om erin te vliegen. Al werd ik na T-shirt twee teruggefloten door de buikgriep die hier gemeen zijn ronde deed door het huis. Nadat mijn lieve huisgenoten één voor één sneuvelden kon ik niet achterblijven natuurlijk.
Maar kijk....het gaat weer beter en vandaag werken we weer verder!

Tot nu toe dus nog maar twee T-shirts klaar, eentje bijna af en een andere reeds geknipt.





Dit mooie paneeltje kocht ik bij Bambiblauw. Het was afgeprijsd want 'print te klein gedrukt' zo stond er.
Geen probleem! Ik kreeg er netjes deze
T-shirt uit voor Ukkepuk. Het patroontje komt uit een Ottobre van vorig jaar. Het heeft vooraan gewone mouwpjes en achteraan raglan. Ik vond het er in het boekje toch beter uitzien. Dit model is niet meteen m'n favoriet.
Ukkepuk trok zo'n gekke snoet op de laatste foto (het zinnetje 'lach eens mooi' heeft blijkbaar altijd het verkeerde effect op mijn jongens).... ik sneed de foto dus maar een beetje bij.




Voor Zoonlief 2 koos ik deze robotprint die ik combineerde met antracietgrijze tricot. Hier nam ik hetzelfde patroon uit Ottobre maar veranderde de mouwen vooraan ook in raglan. De kraag stikte ik nog eens door met de tweelingnaald.

Tot be continued.... Laat de zomer maar komen....eindelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten