donderdag 22 januari 2015

Een onesiewatte?!

Door het serieus gebrek aan meisjes in dit huis
was de term "onesie" hier tot voor kort onbekend.
Manlief hoorde het dan ook in Keulen donderen toen
ik hem meedeelde dat ik er eentje wou maken.
Hij fronste al helemaal zijn wenkbrauwen toen hij
hoorde dat ik één van onze jongens in zo'n "kruippakje" wou stoppen.

Maar... de stof was reeds gekocht en het patroontje
(alweer de Carpenter uit "Home-made mini couture") uitgetekend.
Het plan was er eentje te maken voor Ukkepuk dus
ik tekende een 10 jaar uit. Bij dit hemdje uit hetzelfde boek
was 10 jaar maar net gepast.
Maar nu viel het toch wel heel erg groot uit!
Gelukkig is er nog een andere zoon... en die is toevallig 10 jaar!

Ik paste de Carpenter hier en daar wat aan aan "onesie-normen"
en het leverde een zeer bevredigend resultaat op!


Het kraagje werkte ik af met boordstof en ipv een rits gebruikte ik kamsnaps.
Maar die blijken toch niet zo geschikt te zijn voor tricotstof.
Ik verstevigde de knopenpad wel, maar toch ben ik elke keer
bang dat ik alles ga stuk trekken bij het openen van de kamsnaps.
Dit wordt nog moeilijk als zoonlief naar de WC moet in het midden
van de nacht... hij durft de knoopjes niet zelf te openen.



Bij dit patroon zijn de pijpen nogal breed. Voor een overall kan dit
natuurlijk wel, maar ik had ze voor deze onesie toch beter wat smaller gemaakt.
Nu moest ik nogal fronsen bij het aanstikken van de boordstof en dit geeft
een meer "meisjesachtig" resultaat vind ik zelf.


Na 30 seconden fotograferen had Zoonlief er al genoeg van
en deed zijn eigen ding. Daarmee werd bewezen dat de onesie zich
ook uitstekend leent tot het uithalen van capriolen!


Voilà sie, na de frustrerende tablethoes van gisteren
maakt deze onesie mijn week weer goed.  :o)

stof: Stoffen van Leuven
patroon: eigen versie van de carpenter uit home-made
mini couture voor jongens en meisjes 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten