donderdag 26 februari 2015

Van een kameleon, kussen en tulerokken...

Vakantietijd = minder tijd om te naaien.
Dat is hier jammer genoeg vaak zo.
En dus ook weer de voorbije krokusvakantie.
Die werd gevuld met een concert van de jongens met de muziekschool,
bezoek aan een jarige, uitzwaaien naar de oudste 2 die op skikamp vertrokken,
poppenkast, wandelen in het bos (mét het eerste terrasje van het jaar!),
cinema, vriendjes komen spelen, bezoek aan mijn hartsvriendin,
technopolis én de 2 oudsten weer ophalen na het kamp.





Tja, en wat daarna volgde was natuurlijk was, was, was.... en strijk.

Maar deze week moest ik toch enkele dingen afwerken.
Eerst en vooral was er Kamiel.
Kamiel is een gehandicapte kameleon die ik maakte voor Zoon 1.
Ik zeg gehandicapt omdat ik ergens in de fout ging en
Kamiel er een beetje scheefjes bijloopt.

Maar het zoontje van mijn vriendin (vriendje van Zoonlief 2)
werd op slag verliefd op Kamiel
en dus vroeg ze me of ik een tweede versie van Kamiel kon
maken, voor zijn verjaardag. Ik schoof het een beetje voor me uit
omdat ik zelf niet zo gek tevreden was van het resultaat. Maar de
verjaardag kwam gevaarlijk dichtbij en dus moest ik nu écht wel aan de slag.
Na enkele uurtjes haken was Kamiel 2 geboren.
En geloof het of niet.... maar ook deze is gehandicapt.
Misschien ligt het dan niet aan mij maar sloop er een foutje in het patroon?






Kamiel 2 is ondertussen bij zijn nieuwe baasje en die is er heel gelukkig mee!

Voor dezelfde jongen stond nog een kussen met papegaaienduikers
(zijn lievelingsdieren) op het to-do lijstje.
Die krijgt hij dan kado van Zoonlief 2 voor zijn verjaardag.
Dat klusje was snel geklaard. Hopelijk is de jarige er blij mee.


Dan had ik nog het andere projectje.... De tulerokken!
De zus van hartsvriendin vroeg me of ik iets wou maken voor haar.
Ze geeft een "Sex and the city" feest voor haar verjaardag en ze wil zich kleden
zoals Carrie Bradshaw. Meer bepaald in ongeveer deze outfit....
 

Ik fronste toch even de wenkbrauwen. Zo'n rok had ik echt nog nóóit gemaakt!
Maar voor een beetje uitdaging draai ik mijn hand niet om,
dus ik aanvaardde de opdracht.
 Er volgde heel wat opzoekwerk op you tube, meet- en pasbeurten,
knip- en naaiwerk, uitreken- en tekenwerk....
De eerste versie van de rok werd zelfs helemaal
afgevoerd wegens niet-gevoerd en nogal "doorkijkbaar".
Ik maakte een volledig nieuwe versie die veel beter was!
En terwijl ik toch bezig was maakte ik een mini-versie voor haar dochtertje.
Deze werkte ik af met een elastiek in de tailleband.




De grote versie is met een rits achteraan.
Ik vind hem wel redelijk lijken op de echte versie.
Een "aan" foto volgt nog.



En nu is er weer een beetje tijd om dingen voor mezelf en de zonen
te naaien! En misschien ook wel het hemd voor manlief.....

stof: Arteveldestoffen
patroon: samenraapsel van mezelf (internet, cirkelrok Mme Zsazsa)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten