zondag 3 mei 2015

Louis op luie zondag

Het dreigde een luie zondag te worden.
Zo eentje waarbij je 's avonds denkt...
"Wat heb ik nu eigenlijk gedaan vandaag?"

Ik had nog niet veel meer gedaan dan mijn 5km-loopje, een zalig douchke nemen en
wat voor de TV hangen. Zelfs koken deed ik niet vandaag. De inspiratie (en zin) was zoek, dus trokken we naar een heerlijk gezond hamburgerrestaurant.


Het was bijna half drie toen ik me afvroeg wat ik nog zou kunnen doen. Ik had geen zin in een volledige luie zondag.
Dus trok ik naar mijn naaizolder.

Zoals ik hier al schreef, heeft Zoonlief 2 dringend korte broeken nodig.
Er lagen nog enkele lappen stof met dit doel. Na wat geblader in mijn
naaiboeken/-tijdschriften eindigde ik bij de Louis uit Home made mini-couture voor jongens en meisjes. De grootste maat daar is 10 jaar. Ik twijfelde of mijn grote bijna 11-jarige daar wel in zou passen.
Dus er werd hier en daar lichtjes uitgebreid en het geheel werd eerst met de hand losjes in elkaar genaaid en gepast.

Tot groot genoegen bleek het perfect.
Ook Zoonlief was tevreden.
Na een kleine 2 uurtjes naaien en enkele korte pasbeurten -mét gezucht van Zoon (moet het nu alwéér?)- was het klaar.

Ik kon hem nog net verleiden tot enkele fotootjes, al moest het wel heel snel gaan.


Dit model maakte ik tot net onder zijn knie. Dat maakt het iets gekleder vind ik.



De zakjes zijn dezelfde stof maar dan de andere kant. Deze stof kan aan beide kanten gebruikt worden en dat maakt hem wel leuk.


We gingen deze keer voor soberder kleuren dan de vorige bermuda. Hoezeer Zoonlief van kleur houdt.... Dat oranje is toch wel moeilijk te combineren.


En ik zie nu dat mijn oranje krijtlijntjes nog zichtbaar zijn! Ondertussen zijn die al verdwenen.
En zo werd het toch nog een productieve dag!

stof: stoffenspektakel
patroon: Louis uit Home made mini-couture

2 opmerkingen: