zaterdag 2 mei 2015

SvZ moestuin en serre

Alles begint te groeien en bloeien in de tuin.
Heerlijk vind ik dat!
Ik kan er zo van genieten om in mijn serretje te zitten rommelen
of het onkruid in de moestuin te wieden.
Verstand op nul en lekker met de handen in de aarde.

Een tijdje geleden toonde ik jullie mijn kleine plantjes. Ondertussen is er al heel wat veranderd!


In de serre is er een echte sla-explosie. Ik laat ze niet groot worden, zo is de sla lekker mals. Recht uit de grond je bord op!
Achteraan zie je komkommer en tussen sla en komkommer komen boontjes uit.



De eerste aardbeikes beginnen te blozen. Ik wacht tot ik er zeker drie ( of een veelvoud ervan ) heb om te plukken of het wordt hier vechten voor een stukje aardbei.


De tomaatjes zijn al heel goed opgeschoten.
Het is nog wel een tijdje wachten voor we de eerste tomaten te zien krijgen, maar ik hoop op een mooie oogst.


In de zwarte pot staan kerstomaatjes. Dat is een favoriet in de brooddoos bij de jongens en ook gewoon thuis plukken ze die graag gewoon van de plant als 'snoepje'.
En in de andere pot nog meer aardbeikes...
Daarvan kunnen we er hier niet genoeg van hebben!


Nog in baby-stadium.... Pompoen, butternut en meloen. De meloen probeer ik voor het eerst! Ben benieuwd. Die komen in de plaats van de sla-explosie.


Mijn buiten-moestuindeel...
Vooraan al doorgeschoten worteltjes en daarnaast nog een paar rijtjes net gezaaid.
Verderop spinazie, rode en bloemkool en broccoli (met koolkraagje tegen de koolvlieg! Dat rotbeestje zorgde vorig jaar voor heel wat frustratie), selder, zomerprei, courgette (geel en groen) en rabarber.


Zoonlief 2 won vorig jaar bij een wedstrijd in het plaatselijk tuincentrum deze vierkante meterbak. Hierin zetten we samen nog wat sla en radijsjes. Snel resultaat voor ongeduldige jongetjes.
Dit jaar een probeersel.... Pattatjes in potten wegens plaatsgebrek. Benieuwd naar deze oogst!


En tot slot onze frambozen die ook al flink hun best doen!
Nu is het enkel nog wachten tot we, letterlijk, de vruchten kunnen plukken van ons harde werk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten