zaterdag 15 november 2014

Als het kriebelt, moet je naaien.... Dus werd het een joggingbroek.

Pyjamabroeken en bermuda's....
Dat lukt al. Maar een 'echte' lange broek, dat
naaide ik nog nooit. Dus dat werd eens hoog tijd.

Een joggingsbroek voor Ukkepuk dan maar?
Alweer een patroontje uit de laatste Ottobre.
Stof een tijdje geleden gekocht bij Veritas.
Heerlijk zachte jogging.
De boordstof haalde ik bij de Stoffenkamer.

De grootste maat van broek was 128. Dat werd
spannend. Ukkepuk  heeft maatje 134.
Maar ik mat hier en daar iets na en had er alle
vertrouwen in dat deze 128 ook wel zou passen.

Het patroontje is niet moeilijk.
Maar ik had nog nooit een broek met
valse gulp gemaakt, dus best wel een uitdaging.
Maar daar hou ik van!

Het wees zichzelf eigenlijk allemaal uit.
En zo'n broekje mét gulp is eigenlijk veel mooier.
Zeker voor jongens die al wat groter zijn.

We zijn alweer heel tevreden over deze creatie.  :-) 
En het poseren was deze keer met
veel meer goesting!

Net een écht model, toch?

 Onderaan is de boordstof 7cm. Staat echt leuk zo'n brede boord!




De zakjes maakte ik uit een overschotje van de tijgertui.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten