maandag 24 november 2014

Van sleutelhanger tot appeltaart.

Uren kan ik het volhouden.....
Blogs lezen van andere mama's.
En ik heb zo enkele favorieten!
De "ooh's" en "aaaaah's" weerklinken hier
dan ook vaak bij het zien van al dat moois.
Er wordt druk 'gesaved' en afgeprint....
want "Dat wil ik zeker ook eens proberen!"

En vandaag is dus zo'n dagje.
Na het ochtendloopje, het opzetten van het
stoofvlees voor deze avond en het hier
en daar wat aan de kant doen van het huis,
trok ik naar mijn plekje.

Ik wilde de XL-sleutelhanger van
Eva Maria uitproberen. Klaar in een wip,
ideaal om restjes stof weg te werken
en een heel leuk resultaat.
Er rolden er meteen twee uit mijn naaimachine
(en dat zullen zeker niet de laatsten zijn!)
en toen was het alweer tijd om 2/3 van de kroost
te gaan ophalen aan de schoolpoort.
(Tja, mijn ventjes komen zo graag thuis eten
onder de middag.)

Een bredere versie...


En een smallere versie....

Ondertussen heb ik het huis alweer voor mezelf.
Terwijl de grote strijkmand naar mij staat te lachen
begint het hier al lekker naar appeltaart te ruiken!

Op de blog van mama van vijf vond ik het
Dan kan ik dus niet anders dan die even uitproberen.


Het mag gezegd zijn... ik heb hier gezonde jongens thuis.
Fruit en groenten gaan er zonder morren in,
snoepjes zijn tot een minimum herleid
en ze doen een stevige dosis sport.
Regelmatig verwen ik hen dan ook met
iets lekkers uit eigen oven. Ukkepuk zei het
gisteren nog....
"Ik hou van alles wat jij bakt!"
Tja, daar doe je het voor hé.
Dus als ze strakjes thuiskomen,
met blozende kaakjes van de fietstocht door
de frisse wind, wacht hen een lekkere traktatie.

Omdat ik niet hou van teveel suiker
heb ik wel een beetje geprutst aan het recept.
Ik verving de suiker door Stepa Zero.
Werkt prima en is een pak gezonder.
Ik vervang regelmatig de suiker in mijn
recepten door een vorm van stevia.
En hoewel het soms iets anders is van smaak,
heb ik hier nog niemand horen klagen.
Het is een kwestie van gewoonte.


En ze is klaar!
Het ruikt alvast veelbelovend!


En nu moet ik toch écht aan die strijk beginnen.....

-------------------------------

Ondertussen heeft Ukkepuk zijn eerste stukje binnen...


Mét de beloofde blozende kaakjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten