woensdag 12 november 2014

pyjama in 't kwadraat

Vakantie, verlengd weekend... drie jongens thuis....
Leven genoeg in de brouwerij, dus
jammer genoeg niet veel tijd gehad om te naaien.

Tussendoor werd de pyjama van Ukkepuk
afgewerkt. "Haast en spoed is zelden goed"
heb ik hier nog maar eens ondervonden.

Op het geroep "mamaaaah, is mijn pyjama
al klaar?" ging mijn stikmachien steeds
sneller....en tja, de zoom onderaan de broekspijpen
moest eraan geloven. Die is niet naar mijn goesting.
Los doen, daar had ik dat uur van de dag al helemaal
geen zin meer in. Dus werd Ukkepuk maar zo in de pyjama
gehesen. En zijn snoetje deed me de mislukking vergeten.

Hij was zo ontzettend blij!
De verplichte fotosessie vond hij dan
weer niet zo'n goed idee. Maar even
snel snel dan. De pyjama is ondertussen
al lekker ingeslapen en goed bevonden.


Vanmorgen de jongens op school afgezet en meteen
naar de zolder getrokken. Op het programma:
Pyjama voor zoon 1.
Patroon voor de trui had ik al liggen,
dus dat ging snel. Een kleine twee uutjes later was
die klaar. Het resultaat zag er prima uit.

Als je bezig bent, gaat de tijd razend snel.
Ik verloor de klok uit het oog,
dus kwam ik bijna te laat aan op school!
Tussen de woensdagmiddag-taxi-ritjes
door, werkte ik de broek af.

Patroontje haalde ik uit de laatste Ottobre.
Het is helemaal geen pyjamabroek, maar
ik moest enkel het model hebben.

De broek zat als gegoten en was,
ik citeer: "zo fantastisch zacht aan de binnenkant!"
Zoon 1 wou de pyjama maar al te graag
aantrekken, maar jammer genoeg was mijn elastiek op!
Aaargh, zo nét niet af! Vreselijk.

Maar.... nu heb ik een excuus om morgen
naar de stoffenwinkel te gaan.
Al stond dat toevallig wel al enkele dagen gepland.

De afwerking zal dus tot morgen moeten wachten,
maar ik wil jullie het resultaat toch al tonen.
Zonder zoon...want als je bijna
12 bent, wil je natuurlijk niet meer in je
pyjama op het internet!


De broekspijpen werkte ik deze keer af
met boordstof, om een tweede mislukking
te voorkomen. En eigenlijk vind ik het wel leuk zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten