donderdag 2 oktober 2014

En toen kwam Sinterklaas....

Ooooh wat ben ik blij!
Ik mag me vanaf vandaag de trotse eigenaar noemen van....
wel ja, een overlock!!

Hier is ie dan... Het werd een Janome 744d.




Deze morgen werd het spaareendje (tja, we hebben hier een spaareend ipv een varken) gekraakt. Ik spaar al een tijdje de centjes van spulletjes die ik tweedehands verkoop, zoals kleertjes en speelgoed waar de jongens te groot voor zijn.
Alles ging steevast netjes de eend in. In het begin nog zonder doel.
Maar de droom van een overlock werd steeds echter en dus kreeg
de spaareend ook een functie.

Samen met mama(en chauffeur papa) trokken we naar Hamme, naar Guy's naaicentrum. We werden er heel vriendelijk ontvangen.

www.guysnaaicentrum.be

We kregen een les in "overlocken" en de knoop werd doorgehakt.
En werden nog wat stofjes gekeurd en naai-attributen gekocht en
een kleine twee uur later stapten we buiten met mijn nieuwe aanwinst.

Dat moest gevierd worden, dus doken we een plaatselijk caféke in
waar we een heerlijke uitsmijter (papa pobeerde de plaatselijke paardenworst) aten en afsloten met een verwenkoffie/ -thee.
De dag kon al niet meer stuk.

Tijd om de machine uit te proberen was er jammer genoeg nog niet.
Eenmaal thuis moesten de jongens opgehaald worden van school, dan wachtte het huiswerk en het koken....en tussenin nog een ongepland doktersbezoek omdat zoonlief twee een lelijke snee opliep in zijn hand.
Met wat kunst- en vliegwerk waren we toch nog op tijd klaar voor de pianoles.

Morgen eerste werk als de jongens naar school zijn.... Janomeke naar boven
en T-shirtje maken voor zoonlief drie! De was en plas zal wel even wachten.
Ik ga alvast heel goed slapen straks.  :-) 




1 opmerking:

  1. Leuk he zo een fantastische machine , en nu op stoffen jacht om leuke spulletjes te naaien voor groot en klein
    Liefs
    Mam

    BeantwoordenVerwijderen