woensdag 1 oktober 2014

Eerste overlock ervaring

Jihaa... jahoe!

Gisteren zat ik voor het eerst in mijn leven achter een overlock!
Mama en ik werden verwacht bij een vriendin, mét een overlock in huis.  :-) 
We twijfelen nl al heel lang of we er eentje zouden kopen of niet.
En indien ja, samen ene of elke zijn eigen?
Het is best wel een duur machientje om over één nacht ijs te gaan.



Mijn verwachtingen waren groot.... de te naaien T-shirt geknipt en aanéén gespeld.
Gewapend met home-made appelcake (wat hebben we veel appels uit de tuin dit jaar!), notitieboekje én goed humeur trokken we richting Kaat.


Het werd een heel leerrijke voormiddag. En wat een handig ding zo'n overlock. Ik ben helemaal verkocht! Op een mum van tijd zat de T-shirt in elkaar, een klein schoonheidsfoutje buiten beschouwing gelaten.

De T-shirt is er één voor zoonlief twee die zot is van konijntjes. Hij was dan ook in de zevende hemel met resultaat.



Enkel de zoom onderaan moet herdaan worden. Ik had iets te weinig stof gekocht waardoor de T-shirt te kort geworden is. Er komt onderaan ook een stuk boordstof. Maar wegens tijdsgebrek lukte dit niet meer. Dus.... nu moet ik wel een overlock kopen.... anders raakt de T-shirt nooit af.   :-) 

Ik kijk al uit naar morgen! Dan trekken mama en ik naar Hamme.... op zoek naar een overlock. Eens zien of we iets zullen meehebben naar huis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten