zaterdag 4 oktober 2014

Kadootjes ooh ooh!

Als er iets is wat ik dolgraag doe,
dan is het wel kadootjes maken en geven aan mensen die ik graag zie.

Verjaardagen, Kerst, een dankjewelletje, ... of gewoon zomaar.
Er is altijd wel een reden om iemand te verwennen met een kadootje.
En dan nog liefst iets zelfgemaakt.

Overmorgen is het de verjaardag van een lieve vriendin van mij.
Ik maakte alvast een kleinigheidje voor haar...
Hopelijk kijkt ze vóór maandag niet op m'n blog!


Ik maakte dit grappige kikkerpotje met daarin haar lievelingssnoepjes.
Heel eenvoudig dingetje. Gewoon een cirkel haken met vasten, even groot als je dekseltje. Twee oogjes haken en vilt erop naaien.

Bijhorend kaartje...


Een poosje geleden maakte ik dit kadootje voor een andere lieve vriendin.
Het doosje is er eentje van het filtertje voor de lens van mijn fototoestel.
Ik ben iemand die niks van die dingetjes weggooit, want het komt
allemaal ooit van pas.
Ik versierde het doosje met scrappapier, buttons, bloemetje, vlinder, ...


Binnenin zat een paar zelfgemaakte oorbelletjes (ik volgde een cursus bij Zahia)
en een gehaakte gelukssleutelhanger. Da's een klavertje vier met een lieveheersbeestje.


De ontvanger was er heel erg blij mee. 

Voor de Communie van kleinste ukkepuk in mei dit jaar,
maakte ik deze potten. Die deelde hij uit aan de neefjes en nichtjes.
Het zijn bokalen van confituur, mayonaise, ...
Op het deksel plakte ik een plastiek figuurtje en het geheel werd in een vrolijk
kleurtje gespoten. We vulden de potten met 'hostiesnoepjes', dat vonden
we wel toepasselijk op een Communie.  :-) 
Ik bestelde stickers met een foto van het feestvarken et voilà....
Uitdeelkadootjes klaar.


Op het einde van het schooljaar proberen we ook altijd
iets leuks te maken voor de juffen en meesters.
Een bedankje voor het voorbije schooljaar.
Dit was het kadootje van zoonlief twee voor zijn juf.

Het doosje is er eentje waar ooit thee of koffie heeft ingezeten.
Het werd versierd met scrappapier en lintjes en strikjes, vlindertje, ...


Binnenin kwamen mercikes.


Bijhorende tekst ging over het laten groeien van zoonlief en het helpen met het
spreiden van zijn vleugels. Het was tijd voor hem om uit te vliegen.


Het hoeft soms echt niet veel te kosten om iets leuks te maken!
En zeg nu zelf, iets afgeven wat je zelf hebt gemaakt voelt toch dubbel zo goed?



1 opmerking:

  1. Viva Verelotte,
    Je bent niet alleen een lieve creatieve duizendpoot.
    Meer nog, steeds bereid om je kennis en ideetjes te delen met anderen.
    Proficiat met deze prachtige blogspot!!
    Ik word alvast een trouwe liker.
    X
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen