vrijdag 31 oktober 2014

van muts tot knuffel

Vorig jaar wilde zoonlief twee een muts...
Niet zomaar een muts, maar een beanie.

"Aha, dat probeer ik zelf! " dacht ik.
Haaknaalden werden van onder het stof gehaald,
de termen 'vaste, stokje, half stokje...' werden opgefrist
en wol werd gekocht.
Patroontje komt uit het boek "goed gemutst".



De wol was dik en haakte vlotjes weg,
zo 's avonds voor de TV.


De muts werd gevoerd met een zachte fleece
om de ergste kou te trotseren.
En een dag later zag zoonlief er zo uit.


Natuurlijk volgde al snel een "mamaaaa, ik wil ook!"
Dus werden er nog twee mutsen gehaakt.


Een ander model en andere kleurtjes.



En dan nog een beanie.

De haakmicrobe kroop onder m'n vel...
En het was besmettelijk want ook mama
sloeg aan het haken.
Alleen maakte zij geen mutsen, maar knuffels.
Fantastisch mooie knuffels!

Dus trokken we samen de stad in op zoek
naar 'knuffelhaakboeken'. Uit het ruime aanbod kozen
we elk een paar mooie exemplaren.



Het eerste haakvriendje werd deze mama schildpad en haar baby.




De baby was echt heel klein en niet zo makkelijk om te haken.
Een beetje prutswerk...
Maar ik hou van uitdagingen en dus volgden nog meer mini-beestjes.



Klein slakje werd een sleutelhanger voor de jarige juf.

 

Klein rupsje in zijn appeltje.


Vriendjes beer en konijn.

En we haakten stilletjesaan al een behoorlijke collectie bijeen.



Er volgden ook wat grotere exemplaren.



Joey de zebra...


En Kamiel de kameleon.

Er staan nog wat knuffels op de verlanglijstjes....
In de zomer haak ik niet graag, dus het haken
zat even in de ijskast.
Maar... het wordt stilletjesaan herfst dus....
de haaknaalden komen weer boven!

Mama daarentegen is niet gestopt met haken.

En met voor elk van de 9 kleinkinderen een kerst- én
verjaardagsknuffel heeft ze al heel wat afgehaakt.

Hier zie je de gehaakte-knuffel-collectie van mijn jongens.




En dit is mama haar laatste creatie. Een popje voor de enige
kleindochter. Ik vind ze prachtig (zowel de knuffel 
als de kleindochter)!


Terwijl ik dit schrijf komt er een mailtje toe van mama...
Kleine broer had veel verdriet toen zus de mooie 
pop kreeg van oma. Daar breekt oma's hart natuurlijk van
dus wat doet ze.....





1 opmerking:

  1. Haken is tof ! Vooral het resultaat komt vlug tevoorschijn , en de kindjes....... Ze zijn reuzeblij met elk werkje,
    Veertje ,je werkjes zijn supermooi
    Mam

    BeantwoordenVerwijderen