vrijdag 3 oktober 2014

Streepjestruitje

Eerste werk deze ochtend (na de ochtendrush om
iedereen op tijd op school te krijgen).... de overlock naar de naaizolder brengen.
Hij staat daar goed en werd meteen in gebruik genomen.



Met enige trots stel ik jullie dan ook mijn eerste werkje voor dat uit mijn eigen overlock rolde.

Het werd een streepjes trui afgewerkt met oranje boordstof.
De stof kocht ik vorig jaar op het stoffenspektakel en lag nog
ongebruikt in de kast.




Het patroontje komt uit de Ottobre-lente 2013.



Ik denk dat ik op de voorkant nog een oranje goudvisje ga flocken,
maar ik zit zonder flockfolie. Werkje voor volgende week.

Vorige week kreeg ik ook mijn naamlabeltjes. Ik bestelde ze bij 'girlsfever'.
Ze zijn niet helemaal wat ik verwacht had (ik dacht dat ze smaller gingen zijn en ging ze tussen de zijnaad naaien), maar het lukt ook wel. Ze komen nu achteraan.


Ik naaide meteen ook eentje op de konijnentrui van zoonlief twee.



Die trui werd meteen ook wat aangepast. Ik was niet helemaal tevreden
over de rand onderaan. Ik knipte die af en naaide een grijze
boordstof aan. Ik vind hem zo veel beter.


Tja, meneer had geen zin in poseren en er kon geen lachje af.  :-) 
Dan maar eens de trui zonder de jongen...


Ik ben best tevreden over deze productieve dag.
Volgende week gaan we op jacht naar nieuwe stofjes.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten