donderdag 18 december 2014

Stof, stof en nog eens stof.... Maar dan van het soort dat ik graag zie en niet hetgeen dat op de kast en onder het bed ligt!

Vandaag nog eens een Stoffenkamerke gedaan sie.
We waren zoet voor dik anderhalf uur.
Mooie dingen ingeslaan....
om hopelijk mooie dingen van te maken.
De voorraad stof wat dikker.... de portemonnee
jammer genoeg een heel pak dunner.

Drie stofjes voor evenveel broeken voor Zoonlief 2.
 Deze vielen hem zodanig in de smaak dat
hij meteen zijn volgende bestelling plaatste.
Nu worden het een petrol en een bruine (baby)rib
en een bruine jogging.
Tja, we gingen voor iets eenvoudigere kleuren deze keer.

 

Bij het lezen van dit blogbericht was ik meteen verkocht!
Wat een mooie trui. De bestelling bij Companie M werd meteen geplaatst
en een kwartierke later rolde alles al uit mijn printer.
Hoe makkelijk kan het zijn!
Ik kocht vandaag dus ook een prachtig stofje
om deze trui uit te proberen. De afwerking aan boord en mouwen
is met okergele boordstof, maar die hangt nog te drogen op het rek.
Hopelijk kan ik er morgen aan beginnen!


Verder enkele couponnekes die ik niet kon laten liggen.
Mijn 'restjes stof' voor al mijn kleine projectjes
zitten er bijna door.... tijd om wat aan te vullen dus.
Deze hebben nog geen bestemming, maar ik denk
dat dat niet lang meer zo zal blijven.


Dan ook nog wat "klein gerief" zoals elastiek, vlieseline,
extra boordstof, tassenband.... Altijd handig om dat
in huis te hebben.

Na de middag ging het richting Ikea.
Dé winkel waar ge altijd met meer buiten komt
dan dat ge van plan waart te kopen, toch?!
Enfin, hetgeen ik moest hebben heb ik gelukkig
ook effectief mee!
Voor nieuwjaar staan er nog enkele kussens op
het to-do-naailijstje. Met deze stof worden het
kussens voor mijn schoonzus.
Ontzettend moeilijk kiezen voor iemand anders, pffff!


Dit stofje vond ik zo ontzettend leuk,
dat ik ter plekke besliste om ook een kussen
te maken voor het petekindje van manlief.
Met een pakje textielstiften erbij kan ze zelf aan de slag...


Werk genoeg dus in het vooruitzicht!
Hopelijk raakt alles op tijd klaar....
want met de vakantie in het verschiet
krimpt ook de beschikbare naaitijd jammer genoeg.
De jongens willen in die dagen graag wat extra aandacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten