donderdag 4 december 2014

Zeven zotten zwemmen zonder zwembroek... maar mét coole zwemzak

Zot zijn ze hier dan wel niet en ook niet met zeven.....
Zwemmen zonder zwembroek doen ze evenmin.....
Gelukkig maar.  :o)

Maar een coole zwemzak hebben ze wél.

Twee jaar geleden kocht ik het patroontje van
deze zwemzak op het stoffenspektakel.
Meteen werd ook geplastificeerd katoen gekocht.
(Toen lag er nog niet de mooie versie van Soft Cactus
en was er niet veel meer keuze voor jongens dan dit blauw en groen.)
 We denken een beetje aan de portemonnee
en knipten dus de bodem en rand van de ene tas
uit de "rand"stof van de andere tas.
Twee voor de prijs van één....

Voor de binnenkant nam ik overschot van katoen
dat ik hier nog liggen had. De sluitertjes zijn
gerecycleerd van afgedankte turnzakjes of jassen.

Het patroontje was helemaal niet moeilijk
en algauw rolden er drie zwemzakken van onder mijn naaimachine.
(en even later in volle Communietijd
nog een paar voor enkele gelukkige Communicantjes)

Omdat Ukkepuk startte in het eerste leerjaar
kreeg hij een gepersonaliseerde versie.... met assortie turnzak.


Binnenkant afgewerkt met katoen.

Voor de kleinste van de hoop.

Tiens, dit binnenkantje ken ik van ergens....

Bijhorende turnzak, reeds anderhalf jaar
in gebruik, de letter "o" is het aan het begeven.... 



Ik verwerkte een lintje tussen de groene stof en ruitjesstof....
leuk voor een sleutelhangertje.

En wat doet een mens als hij wat tijd en stof teveel heeft....
Knikkerzakjes maken!
 Op dat moment heerste er op de school van de jongens
een ware knikkerrage!
De jongens wonnen hier kilo's knikkers.
Waar stop je die allemaal?
Ik volgde het patroon van de zwemzakken, maar
dan veel en veel kleiner....
En met de eerste letter van hun naam op het zakje
gaat er niemand anders lopen met hun knikkerzak!


Ook deze kregen een voering van katoen en mini-sluiterke.


Dat was nu eens het onderste uit de kan (nvdr "uit het stofje") halen sie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten